Poszukujemy osób do pracy na świadczenie usługi asysty dydaktycznej/wspomagającej, dla studentów, doktorantów oraz pracowników prowadzących działalność naukową w UWM w Olsztynie, będących osobami z niepełnosprawnością na rok 2025.

ZAPYTANIE OFERTOWE


Zwracam się z prośbą o przedstawienie oferty pracy na usługi asystentów świadczących usługi asysty dydaktycznej/wspomagającej, studentów, doktorantów oraz pracowników prowadzących działalność naukową w UWM w Olsztynie, będących osobami z niepełnosprawnością na rok 2025.


Zakłada się wyliczenie kosztów całości zamówienia przy założeniu maksymalnej kwoty wynagrodzenia za godzinę pracy nie przekraczającą 35 zł brutto przy średniej realizacji od 20 do 60 godzin w miesiącu.

Usługa wsparcia asystenta dla jednego studenta z niepełnosprawnością realizowana będzie przez 6 miesięcy od stycznia do czerwca 2025 roku. Istnieje możliwość przedłużenia umowy zlecenia, jeżeli współpraca asystenta ze studentem układa się dobrze w terminie późniejszym, tj. w nowym roku akademickim 2025/26

Zakres i warunki realizacji usługi:

Usługa obejmuje określoną miesięczną liczbę godzin, rodzaj i miejsce wsparcia oraz uszczegółowiony zakres wsparcia osoby z danym rodzajem niepełnosprawności, np.

  • pomoc w przemieszczaniu się po budynku wydziału, pomiędzy kondygnacjami, przemieszczanie się pomiędzy obiektami wydziałowymi i uczelnianymi rozproszonymi po terenie kampusu tam i z powrotem zgodnie z planem zajęć. Pomoc w transporcie rzeczy osobistych, książek, materiałów itp. (osoby niewidome, mające trudności w chodzeniu, poruszające się przy pomocy sprzętów specjalistycznych, np.  laska, kule, wózki inwalidzkie różnego typu np. aktywny, sportowy lub elektryczny ),
  • dostosowaniu materiałów dydaktycznych do indywidualnych potrzeb studentów z niepełnosprawnością, np. nagrywanie treści notatek na dyktafon, czytanie na głos, druk powiększony, redakcja i korekta tekstu,
  • opisywanie treści prezentowanych podczas zajęć w przypadku, gdy ze względu na rodzaj niepełnosprawności treści w formie przekazywanej przez prowadzącego są niedostępne studentowi,
  • pomoc studentowi z niepełnosprawnością podczas korzystania z zasobów bibliotecznych (wypożyczanie książek, czytanie, kserowanie),
  • zapoznanie studenta z organizacją przestrzenną miejsc, w których student realizuje zajęcia, (orientacja przestrzenna UWM),
  • asysta podczas wykonywania czynności administracyjnych związanych z procesem kształcenia (np. wizyty w dziekanacie rektoracie, kontakt z wydziałowym opiekunem osób z niepełnosprawnościami itp.),
  • współpraca z wykładowcami w trakcie nauki, zaliczeń i podczas sesji, jeśli występują trudności lub bariery w komunikacji studenta z otoczeniem społecznym polegające na braku zrozumienia lub zniekształcenia obrazu i problemem właściwej interpretacji.
  • asysta podczas dopełniania spraw związanych z kształceniem i organizacją pracy studenta na danym kierunku bądź wydziale,
  • pomoc w organizacji ewentualnych zajęć zdalnych,
  • i inne niezbędne zgłaszane przez studenta.
  • Rodzaj świadczonego wsparcia zależy od indywidualnych potrzeb każdego studenta składającego wniosek o pomoc asystenta dydaktycznego/wspierającego.
  • Miesięczna liczba godzin przyznanego wsparcia studentowi z niepełnosprawnością uzależniona jest od rodzaju i stopnia niepełnosprawności oraz ustalonych limitów godzin usługi asystenta dydaktycznego (minimalnie 20 godzin usługi, maksymalnie 60 godzin usługi). W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość dodatkowego przyznania godzin i wydłużenia czasu pracy asystenta. Dodatkowy czas zostanie przyznany wyłącznie na indywidualny wniosek studenta ubiegającego się o wsparcie (jeżeli BON dysponuje wolnymi środkami finansowymi).

Godziny pracy asystenta nie są stałe, zależą od zgłaszanych przez studentów potrzeb. Uzależnione są od harmonogramu zajęć studenta z niepełnosprawnościami, godzin zajęć dydaktycznych oraz trybu studiów. Możliwa jest praca w godzinach późniejszych, w zależności od rodzaju studiów, planu zajęć studentów, jak również z bieżących potrzeb zgłaszanych ze strony studentów z niepełnosprawnością. Jedna osoba może świadczyć usługę maksymalnie trzem studentom. Podana liczba godzin jest orientacyjna.

Zakres pracy asystenta obejmuje wyłącznie wsparcie w zakresie dydaktyki, zajęć sportowych studentów z niepełnosprawnościami, praktyk objętych planem studiów, wizyt studyjnych itp. Inne rodzaje zajęć nie będą brane pod uwagę przy obliczaniu łącznej liczby godzin pracy asystenta;

Warunki zatrudnienia:

Umowa zlecenie, zamawiający zapłaci za faktycznie zrealizowane na rzecz studenta usługi. Okres pracy rozliczany będzie na podstawie ewidencji przepracowanych godzin wskazanych przy rozliczeniu miesięcznym.

Kandydat wyłoniony zostanie na podstawie oceny informacji zawartych w CV (doświadczenie 80 %, inne 20 % )oraz  rozmowie kwalifikacyjnej.

Wymagania stawiane kandydatom

  1. Dostarczenie CV kandydata z opisanym doświadczeniem pracy na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz formularza zgłoszeniowego  Zainteresowanie pełnieniem funkcji asystenta,  dostępnym na   stronie https://bon.uwm.edu.pl/o-nas/druki-do-pobrania/
  2. Wykonawca jest osobą niekaraną (Wymagamy dostarczenia pisemnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego dla osób, które po raz pierwszy podejmują pracę asystenta w BON)
  3. Przekazania pisemnej informacji o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
  4. Wykonawca powinien być osobą posiadającą dobry stan zdrowia/ kondycję fizyczną i psychiczną pozwalające na świadczenie usługi, szczególnie jeśli wspiera osoby poruszające się na wózku ( Na podstawie oświadczenia zleceniobiorcy).
  • Powinien cechować się dyspozycyjnością, komunikatywnością, odpowiedzialnością,  punktualnością, dyskrecją i spostrzegawczością,
  • Posiadać predyspozycje oraz umiejętności w odniesieniu do charakteru udzielanego wsparcia
  • Posiadać doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnościami,
  • Mile widziana znajomość topografii Uczelni oraz organizacji studiów na UWM
    w Olsztynie,
  • Wykonawca winien zachować poufność oraz działać zgodnie Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (Rozporządzenie 679/2016/UE z dnia 27 kwietnia 2016 r. zwane dalej RODO).
  • Wykonawcę obowiązują wewnętrzne regulacje prawne Zasady udzielania studentom
    z niepełnosprawnościami wsparcia asystenta w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie
    , zamieszczone w Zarządzeniu Rektora Nr 26/2017 z dnia 27 marca 2017 r.
  • Do obowiązku wykonawcy należy sporządzanie miesięcznych kart czasu pracy według określonego wzoru. Do czasu pracy nie wlicza się czasu potrzebnego na sporządzenie miesięcznych kart czasu pracy.

 Informacje o formalnościach, jakie zostaną dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy zlecenia

  1. Zamawiający podpisze umowę zlecenie z Wykonawcą, który przedłoży ofertę najkorzystniejszą z punktu widzenia kryterium punktowego przyjętego w zapytaniu oraz przedstawi pisemną informację z Krajowego Rejestru Karalności
  2. Termin rozmowy kwalifikacyjnej zostanie wyznaczony po złożeniu oferty. Zamawiający zawiadomi kandydata o wyznaczonej godzinie, dacie i miejscu rozmowy.
  3. Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, którego oferta została wybrana oraz poinformuje o planowanym terminie i miejscu podpisania umowy.

Miejsce świadczenia usługi:  Uniwersytet Warmińsko –Mazurski w Olsztynie

Terminy nadsyłania ofert: I tura do 31.12.2024 r. do godziny 11:00,  II tura do 06.01.2025 r. do godziny 11.00, III tura do 10.01.2025 r. do godziny 11.00, IV tura do 17.01.2025 r. do godziny 11.00, V tura do 24.01.2025 r. do godziny 11.00 na adres: dorota.opolska@uwm.edu.pl lub osobiście – Biblioteka Uniwersytecka, ul. Oczapowskiego 12b, pokój 106/S2, I piętro. Po upływie tego terminu oferty nie będą brane pod uwagę.

Dnia 14.11.2024r. Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami będzie nieczynne w godzinach 9:30 – 13:00 (Godziny Rektorskie.

Za niedogodności przepraszamy

Informujemy, iż jednorazowo dyżur dr Bożeny Chrostowskiej, specjalistki ds. wsparcia edukacyjnego osób w spektrum autyzmu, zostaje przeniesiony z wtorku 19.11.2024 na poniedziałek 18.11.2024 r. w godzinach 15:15 – 16:15

❗️

Dołącz do akcji poboru krwi i skorzystaj z dodatkowych atrakcji już w poniedziałek 14.10.2024

zapraszamy na Akcję Krwiodawstwa.

Już 14 października (poniedziałek) w godz. 10:00 – 14:00 na parkingu przy Centrum Konferencyjnym w Kortowie odbędzie się Bloody Day – pomaganie masz we krwi! ❤️

Na miejscu:

🔴 Akcja krwiodawstwa w krwiobusie RCKiK (krwiodawcy dostaną voucher na posiłek regeneracyjny w Grupa CDS – Centrum Dobrego SmakuBar Mleczny Kortowiak)!

🔴 Rejestracja jako dawca szpiku w Fundacja DKMS.

🔴 Pokazy pierwszej pomocy z udziałem Straży Uniwersyteckiej.

🔴 Symulator starości – zobacz, z jakimi wyzwaniami zmagają się osoby starsze.

🔴 Punkty informacyjne Biuro Karier UWM w Olsztynie oraz Ośrodek Pomocy Psychologicznej i Psychoedukacji UWM „Empatia”.

🔴 Doświadcz barier architektonicznych z Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami UWM w Olsztynie .

🔴Wykonaj analizę składu ciała

🔴 Zakręć kołem fortuny, sprawdź swoją wiedzę o zrównoważonym rozwoju i wygraj nagrody!

🔴 Usiądź za kierownicą BMW od BMW Zdunek Olsztyn i… wygraj auto na weekend!

🔴 Akcję, swoimi zdrowymi produktami wspierają także Tymbark i Polmlek Lidzbark Warmiński

🔴I inne atrakcje !!!

UWAGA: Rejestracja do krwiobusu już od godz. 09:00!

Każdemu, kto odda krew, przysługuje zwolnienie z zajęć lub pracy na ten dzień. A jeśli nie uda Ci się oddać krwi z powodów zdrowotnych, możesz zgłosić potrzebę „zwolnienia godzinowego” w krwiobusie.

Zamówiliśmy dobrą pogodę, ale w razie deszczu widzimy się na parterze Centrum Konferencyjnego UWM.

‼️‼️ Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie pilne poszukuje osoby do pracy ‼️‼️.

🟩Transkrypcja i korekta tekstów dla studentów z niepełnosprawnością

🎧Transkrypcja i korekta tekstów to osoba, która wiernie sprawdza treści z nagrań audio z wykładów i/lub ćwiczeń 💻.

🟪Wymagania:

👉         Umiejętność szybkiego zapisu odsłuchiwanych nagrań audio.

👉         Sporządzenie tekstu (notatki) na podstawie nagrania z wykładów i/lub

ćwiczeń.

👉         Poprawna ortograficzna i stylistyczna.

👉         Zaangażowanie i dokładność.

🟪Zadania:

👉Sporządzenie tekstu (w formie notatki) na podstawie otrzymanego nagrania z wykładów i/lub ćwiczeń.

👉         Wierne sprawdzenie treści nagrania z wykładów i/lub ćwiczeń.

👉         Terminowość przekazanie sporządzonego tekstu (notatek) formie

elektronicznej studentowi.

👉         Przekazanie tekstu (notatek) do weryfikacji zrealizowanego zadania

pracownikowi biura BON.

👉         Wykorzystanie sprzętu specjalistycznego w postaci mikrofonu do

rejestracji dźwięku i zapisu tekstu.

Inne:

👉         Zaleca się, aby wykonawca posiadał i posługiwał się własnym laptopem

lub tabletem

🟪Zapewniamy:

👉 Współpracę i zatrudnienie na podstawie umowy zlecenia (wynagrodzenie zależne od liczby przepracowanych w miesiącu godzin);

📆 Termin realizacji: od 01.10.2024 roku do 30.06.2025 roku.

📨📧Zainteresowanych prosimy o kontakt na adres:

malgorzata.mickiewicz@uwm.edu.pl (w temacie proszę wpisać „transkrypcja i korekta tekstów dla studentów z niepełnosprawnościami”.

👩‍💻🧑‍💻👨‍💻🏢🏢🏢

Kontakt osobisty w Biurze ds. Osób z Niepełnosprawnościami przy Uniwersyteckim Centrum Wsparcia, ul Oczapowskiego 12 B, pokój 106/S2, I piętro (Biblioteka Uniwersytecka).

Zapytanie na przeprowadzenie szkoleń i/lub warsztatów podnoszących świadomość na temat niepełnosprawności dla pracowników Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie w UWM w roku 2024

Zapytanie na usługę organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla pracowników Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego na następujące tematy:

  1. „Pierwsza pomoc przedmedyczna (ze szczególnym uwzględnieniem procedur odnoszących się do osób z niepełnosprawnościami)”  z użyciem gogli VR – 4 edycje.
  2. „Samobójstwo i próba samobójcza – interwencja kryzysowa w sytuacji zagrożenia życia (z uwzględnieniem osób ze szczególnymi potrzebami w tym osób z niepełnoprawnościami)” – 1 edycja.
  3. „Wsparcie osób w kryzysie psychicznym w uczelni wyższej” – 4 edycje.
  4. „Bezpieczna ewakuacja osób z niepełnosprawnością” – 2 edycje.
  5. „Technologie wspierające. Nowe technologie w służbie edukacji uwzgledniającej szczególne potrzeby” – 2 edycje.
  6. „Wprowadzenie do tematyki: dostępność cyfrowa i informacyjno-komunikacyjna dla osób ze szczególnymi potrzebami” – 4 edycje.
  7. „Etykieta wobec osób z niepełnosprawnościami” – 4 edycje.

Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w załączniku.

Osoby zainteresowane ofertą prosimy o składanie propozycji cenowych brutto.

Zakłada się możliwość składania ofert zarówno na całość jak i na wybraną/wybrane części zamówienia.

Oferty prosimy przesłać na adres email: dorota.filip@uwm.edu.pl (telefon kontaktowy 89 523 38 66) do dnia 27.05.2024 r. do godziny 10:00, po upływie powyższego terminu oferty nie będą rozpatrywane. 

Kończy się kwiecień, czyli Światowy Miesiąc Wiedzy na Temat Autyzmu. Koło Naukowe Wolontariatu działające na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie przez ostatnie tygodnie prowadziło w mediach społecznościowych akcję informacyjną. Przy wsparciu Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami UWM zorganizowało też warsztaty sensoryczne. O tych inicjatywach opowiedziały nam Alicja Zieleniewska i Julia Barczak. Link do artykułu na stronie Radio UWMFM

Warsztaty Sensoryczne

Z okazji kwietniowych obchodów Miesiąca Wiedzy na Temat Autyzmu na UWM w dniu 24 kwietnia 2024 roku w holu Biblioteki Uniwersyteckiej odbyły się „Warsztaty Sensoryczne”, zorganizowane przez studentki i studentów Koła Naukowego Wolontariatu przy wsparciu Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami. Opiekunką Koła Naukowego jest p. dr Bożena Chrostowska, która w Uczelni pełni funkcję Koordynatora ds. wsparcia edukacyjnego osób w spektrum autyzmu. Uczestnicy warsztatów wykonując różne zadnia dotyczące zmysłu węchu, dotyku, słuchu i wzroku, mieli okazję sprawdzić w jaki sposób mogą odbierać świat osoby autystyczne. W warsztatach wzięli udział studenci i pracownicy UWM. Do uczestnictwa zachęcali organizatorzy wcześniej wykonanymi plakatami i publikowanymi postami.

Wszystkim, którzy chcieli poznać świat odbierany zmysłami osób w spektrum dziękujemy za zainteresowanie i aktywne uczestnictwo!

Poniżej kilka słów od studentek organizujących warsztaty😊

Wiktoria Kurowska:

Organizacja i sam udział w tych warsztatach na 5 roku studiów z pedagogiki specjalnej troszkę ciężko było pogodzić, mimo to zabawa była niesamowita, dużo osób nie miało pojęcia, że takie warsztaty mają się odbyć, mimo to przychodziły spore grupy studentów chętnie biorące udział w zadaniach przygotowanych przez nas. Osobiście czuję ogromną satysfakcję z tego iż tak dobrze zostały przyjęte i widać było chęć studentów na to by brać w nich udział. Niestety troszkę kolidowało to z kolokwiami więc nie każdy miał czas by spróbować się we wszystkich zadaniach, ale biorąc pod uwagę zadawane pytania i zainteresowanie uważam, że takie warsztaty są potrzebne i na pewno zawsze znajdą się osoby chętne do ich organizacji bądź do samego udziału 😄 i do tego samo przygotowywanie mas, woreczków sensorycznych wspólnie z innymi to ŚWIETNA ZABAWA 😉

Alicja Zieleniewska:

Jestem właśnie na pierwszym roku studiów pedagogicznych, dlatego nie mogę ukryć, nie posiadałam na początku bogatej wiedzy na temat takich warsztatów, ale gdy dowiedziałam się na, czym one polegają, co będziemy na nich robić, to byłam bardzo zaciekawiona i miło wspominam chwile, gdy tworzyłam daną masę, ponieważ mogłam o niej opowiedzieć uczestnikom, którzy brali udział w takich warsztatach, cieszyłam się niesamowicie, kiedy dana osoba podchodziła do nas z uśmiechem i otwartością, którą każdy z nas powinien ćwiczyć, by nie być obojętnym wobec drugiego człowieka. Myślę, że uczestniczenie i tworzenie takich warsztatów, to kolejny mały krok do realizacji swoich marzeń, a jak to powiedział Walt Disney ” Jeśli potrafisz o czymś marzyć, to potrafisz także tego dokonać”

Marta Czaplicka :

Organizowanie oraz uczestniczenie w warsztatach sensorycznych było dla mnie świetnym przeżyciem. Dzięki praktycznym ćwiczeniom wszyscy uczestnicy mogli zgłębić tematykę zmysłów i zastosować zdobytą wiedzę w praktyce. Poza tym, śmiechom nie było końca :)) Wspaniałe było być częścią tego wydarzania!