Deklaracja dostępności

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bon.uwm.edu.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • • Niektóre grafiki nie posiadają tekstu alternatywnego np. w Aktualnościach i ogłoszeniach. Zaleca się pominięcie grafiki i kliknięcie w link obok , który przeniesie do artykułu.
    • Przyciski powiększające i zmniejszające tekst są zbyt blisko siebie. Można powiększyć tekst na stronie używając skrótu klawiaturowego CTR i +lub CTR i rolka myszki.
    • Nie działa przycisk zmiany kontrastu na stronie. Jako alternatywę proponujemy zmianę kontrastu w systemie Windows.

Treści nieobjęte przepisami

  • • W zakładce kontakt znajduje się mapka informacyjna z lokalizacją BONu, nie ma przypisanej unikalnej nazwy.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Andrzej Prószyński – mejlowo andrzej.proszynski@uwm.edu.pl lub telefonicznie 89 523 38 66.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Mateusz Dampc,
  • Adres: ul. R. Prawocheńskiego 9 10-720 Olsztyn, pokój nr 117, piętro I,
  • mejl: mateusz.dampc@uwm.edu.pl
  • Tel. 511 863 274

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Biuro Ds. Osób z Niepełnosprawnościami

ul. Oczapowskiego 12B pokój 105 oraz 106 na pierwszym piętrze.
Olsztyn
Parking
  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 2 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  • Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 80 metrów.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Parking znajduje się na prawo od wejścia bocznego (wychodząc). Prowadzi do niego chodnik.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
  • Wejście główne znajduje się przy ul. Oczapowskiego. Prowadzą do niego nieoznakowane schody. Na lewo przed wejściem jest rampa podjazdowa.
  • Do wejścia prowadzą schody.
  • Przy schodach znajduje się poręcz.
  • Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu %.
  • Drzwi otwierają się automatycznie.
  • Skorzystaj z wejścia bocznego
Przestrzeń za wejściem
  • Informacja rozmieszczenia pomieszczeń znajduje się w Na prawo od wejścia głównego za portiernią. i jest wykonany w kontrastowych kolorach oraz dużymi czcionkami.
  • W pomieszczeniu zamontowany jest system dźwiękowy TOTUPOINT
  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Punkt obsługi znajduje się na lewo od wejścia znajduje się szatnia, na prawo od wejścia znajduje się portiernia, na wprost znajdują się schody a na lewo od nich punkt informacyjny.
  • Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
  • W punkcie obsługi dostępna jest usługa tłumaczenia na język migowy.
  • Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.
Ciągi poziome
  • Pomieszczenia znajdują się na 2 kondygnacjach.
Ciągi pionowe
  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
  • Możesz skorzystać z windy.
Schody
  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
Winda
  • Drzwi windy otwierają się automatycznie
  • Winda znajduje się w budynku
  • Na skos od wejścia głównego, lub na prawo od wejścia bocznego.
Łazienka
  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Toalety znajdują się na każdym piętrze w korytarzu za windą.
  • Drzwi otwierają się na zewnątrz.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://bon.uwm.edu.pl/o-nas/dostepnosc-informacyjno-komunikacyjna/
  • Osoby słabosłyszące oraz głuche mogą skorzystać z komunikatora SKYPE (malgorzata.mickiewicz@uwm.edu.pl oraz za pomocą komunikatora Messenger: Barbara Parda lub Diana Kirakowska)
przejdź do zakładki ustawienia, pobierz osobisty klucz my.key i umieść go w tym katalogu