Zatrudnimy asystentów dydaktycznych

ZAPYTANIE OFERTOWE na świadczenie usługi asystenckiej


Zwracam się z prośbą o przedstawienie swojej oferty na usługę asysty dydaktycznego/ wspomagającego osoby z niepełnosprawnościami w UWM w Olsztynie (studentów, doktorantów bądź pracowników prowadzących działalność naukową)

Zakres i warunki realizacji usługi:

  • pomoc w przemieszczaniu się po terenie kampusu zgodnie z planem zajęć tzn. po budynku wydziału, pomiędzy kondygnacjami, przemieszczanie się pomiędzy obiektami w Uczelni jak również pomoc w transporcie rzeczy osobistych: książek, materiałów itp.
  • pomoc w dostosowaniu materiałów dydaktycznych do indywidualnych potrzeb np. nagrywanie treści notatek na dyktafon, czytanie na głos, druk powiększony, redakcja i korekta tekstu,
  • opisywanie treści prezentowanych podczas zajęć w przypadku, gdy ze względu na rodzaj niepełnosprawności treści w formie przekazywanej przez prowadzącego są niedostępne studentowi,
  • pomoc studentowi z niepełnosprawnością podczas korzystania z zasobów bibliotecznych (wypożyczanie książek, czytanie, kserowanie),
  • zapoznanie studenta z przestrzenią Uczelni (orientacja przestrzenna),
  • asysta podczas wykonywania czynności administracyjnych związanych z procesem kształcenia (np. wizyty w dziekanacie rektoracie, kontakt z wydziałowym opiekunem osób z niepełnosprawnościami itp.),
  • współpraca z wykładowcami odnośnie do problemów w komunikowaniu się w trakcie nauki, zaliczeń i podczas sesji,
  • asysta podczas dopełniania spraw związanych z kształceniem i organizacją pracy studenta na danym kierunku bądź wydziale,
  • pomoc w organizacji zajęć zdalnych,
  • i inne niezbędne zgłaszane przez studenta.

Rodzaj świadczonego wsparcia zależy od indywidualnych potrzeb osoby wnioskującej o wsparcie.

Minimalna liczba godzin przyznanego wsparcia osobie z niepełnosprawnością wynosi 20 godzin, maksymalna 60 godzin wsparcia w miesiącu. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość dodatkowego przyznania godzin i wydłużenia czasu pracy asystenta. Dodatkowy czas zostanie przyznany wyłącznie na indywidualny wniosek ubiegającego się o wsparcie.

Usługa obejmuje określoną miesięczną liczbę godzin, rodzaj i miejsce wsparcia oraz uszczegółowiony zakres wsparcia osoby z danym rodzajem niepełnosprawności.

Godziny pracy asystenta nie są stałe, zależą od zgłaszanych przez osoby wnioskujące o wsparcie potrzeb. Uzależnione są od harmonogramów zajęć, trybu studiów/pracy lub innych warunków. Możliwa jest praca w godzinach późniejszych Jeden asystent może świadczyć usługę kilku osobom.

Zakres pracy asystenta obejmuje wyłącznie wsparcie w zakresie dydaktyki, zajęć sportowych, praktyk objętych planem, wizyt studyjnych itp. Inne rodzaje zajęć nie będą brane pod uwagę przy obliczaniu łącznej liczby godzin pracy asystenta;

Wynagrodzenia za godzinę zegarową pracy asystenta ustala się na kwotę 35 zł brutto. Średnia liczba godzin pracy asystenta to 45 godzin w miesiącu.

Usługa wsparcia asystenta realizowana będzie przez 3 miesiące roku akademickiego 2024/2025 tj. od października do grudnia 2024 r. Istnieje możliwość przedłużenia umowy zlecenia do czerwca 2025 r. jeżeli współpraca asystenta ze studentem układa się dobrze.

Warunki zatrudnienia:

Asystent pracuje na podstanie umowy zlecenia, rozliczanej miesięcznie na podstawie ewidencji przepracowanych godzin. Kandydat na asystenta wyłoniony zostanie na podstawie oceny informacji zawartych w CV (doświadczenie 80 %, inne 20 % ) oraz rozmowy kwalifikacyjnej.

Wymagania stawiane kandydatom

  1. Wykonawca jest osobą niekaraną (Wymagamy dostarczenia pisemnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego)
  2. Przekazania pisemnej informacji o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
  • Wykonawca powinien być osobą posiadającą dobry stan zdrowia pozwalającym na świadczenie usługi
  • Powinien cechować się dyspozycyjnością, komunikatywnością, odpowiedzialnością,  punktualnością, dyskrecją i spostrzegawczością,
  • Posiadać predyspozycje oraz umiejętnościami w odniesieniu do charakteru udzielanego wsparcia
  • Posiadać doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnościami,
  • Wykonawca powinien znać topografię Uczelni oraz organizację studiów na UWM
    w Olsztynie,
  • Wykonawca winien zachować poufność oraz działać zgodnie Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (Rozporządzenie 679/2016/UE z dnia 27 kwietnia 2016 r. zwane dalej RODO).
  • Wykonawcę obowiązują wewnętrzne regulacje prawne Zasady udzielania studentom
    z niepełnosprawnościami wsparcia asystenta w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie
    , zamieszczone w Zarządzeniu Rektora Nr 26/2017 z dnia 27 marca 2017 r.
  • Do obowiązku wykonawcy należy sporządzanie miesięcznych kart czasu pracy według określonego wzoru. Do czasu pracy nie wlicza się czasu potrzebnego na sporządzenie miesięcznych kart czasu pracy.

 Informacje o formalnościach, jakie zostaną dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

  1. Zamawiający podpisze umowę zlecenie z Wykonawcą, który przedłoży ofertę najkorzystniejszą z punktu widzenia kryterium punktowego przyjętego w zapytaniu.
  2. Przedstawi pisemną informację z Krajowego Rejestru Karalności.
  3. Przedstawi pisemną informację o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców na Tle Seksualnym.
  4. Termin rozmowy kwalifikacyjnej zostanie wyznaczony niezwłocznie po złożeniu oferty. Zamawiający zawiadomi kandydata na asystenta o wyznaczonej godzinie rozmowy.
  5. Zamawiający zawiadomi asystenta, którego oferta została wybrana oraz poinformuje o planowanym terminie i miejscu podpisania umowy drogą elektroniczną.

Miejsce świadczenia usługi:  Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie

Termin nadesłania ofert:

I tura do 20.09.2024 roku do godziny 11:00,  na adres dorota.opolska@uwm.edu.pl lub osobiście – Biblioteka Uniwersytecka, ul. Oczapowskiego 12b, pokój 106/S2, I piętro. Po upływie tego terminu oferty nie będą brane pod uwagę.

Planowane są kolejne tury zatrudniania asystentów w miarę potrzeb:

II tura do 27.09.2024 r. do godziny 11.00,

III tura do 04.10.2024 r. do godziny 11.00,

IV tura do 11.10.2024 r. do godziny 11.00,

V tura do 18.10.2024 r. do godziny 11.00,

VI tura do 25.10.2024 r. do godziny 11.00.