Zatrudnimy asystentów
ZAPYTANIE OFERTOWE na świadczenie usługi asystenckiej
Zwracam się z prośbą o przedstawienie swojej oferty na usługę asysty dydaktycznego/ wspomagającego osoby z niepełnosprawnościami w UWM w Olsztynie (studentów, doktorantów bądź pracowników prowadzących działalność naukową)
Zakres i warunki realizacji usługi:
- pomoc w przemieszczaniu się po terenie kampusu zgodnie z planem zajęć tzn. po budynku wydziału, pomiędzy kondygnacjami, przemieszczanie się pomiędzy obiektami w Uczelni jak również pomoc w transporcie rzeczy osobistych: książek, materiałów itp.
- pomoc w dostosowaniu materiałów dydaktycznych do indywidualnych potrzeb np. nagrywanie treści notatek na dyktafon, czytanie na głos, druk powiększony, redakcja i korekta tekstu,
- opisywanie treści prezentowanych podczas zajęć w przypadku, gdy ze względu na rodzaj niepełnosprawności treści w formie przekazywanej przez prowadzącego są niedostępne studentowi,
- pomoc studentowi z niepełnosprawnością podczas korzystania z zasobów bibliotecznych (wypożyczanie książek, czytanie, kserowanie),
- zapoznanie studenta z przestrzenią Uczelni (orientacja przestrzenna),
- asysta podczas wykonywania czynności administracyjnych związanych z procesem kształcenia (np. wizyty w dziekanacie rektoracie, kontakt z wydziałowym opiekunem osób z niepełnosprawnościami itp.),
- współpraca z wykładowcami odnośnie do problemów w komunikowaniu się w trakcie nauki, zaliczeń i podczas sesji,
- asysta podczas dopełniania spraw związanych z kształceniem i organizacją pracy studenta na danym kierunku bądź wydziale,
- pomoc w organizacji zajęć zdalnych,
- i inne niezbędne zgłaszane przez studenta.
Rodzaj świadczonego wsparcia zależy od indywidualnych potrzeb osoby wnioskującej o wsparcie.
Minimalna liczba godzin przyznanego wsparcia osobie z niepełnosprawnością wynosi 20 godzin, maksymalna 60 godzin wsparcia w miesiącu. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość dodatkowego przyznania godzin i wydłużenia czasu pracy asystenta. Dodatkowy czas zostanie przyznany wyłącznie na indywidualny wniosek ubiegającego się o wsparcie.
Usługa obejmuje określoną miesięczną liczbę godzin, rodzaj i miejsce wsparcia oraz uszczegółowiony zakres wsparcia osoby z danym rodzajem niepełnosprawności.
Godziny pracy asystenta nie są stałe, zależą od zgłaszanych przez osoby wnioskujące o wsparcie potrzeb. Uzależnione są od harmonogramów zajęć, trybu studiów/pracy lub innych warunków. Możliwa jest praca w godzinach późniejszych Jeden asystent może świadczyć usługę kilku osobom.
Zakres pracy asystenta obejmuje wyłącznie wsparcie w zakresie dydaktyki, zajęć sportowych, praktyk objętych planem, wizyt studyjnych itp. Inne rodzaje zajęć nie będą brane pod uwagę przy obliczaniu łącznej liczby godzin pracy asystenta;
Wynagrodzenia za godzinę zegarową pracy asystenta ustala się na kwotę 35 zł brutto. Średnia liczba godzin pracy asystenta to 45 godzin w miesiącu.
Usługa wsparcia asystenta realizowana będzie przez 3 miesiące roku akademickiego 2024/2025 tj. od października do grudnia 2024 r. Istnieje możliwość przedłużenia umowy zlecenia do czerwca 2025 r. jeżeli współpraca asystenta ze studentem układa się dobrze.
Warunki zatrudnienia:
Asystent pracuje na podstanie umowy zlecenia, rozliczanej miesięcznie na podstawie ewidencji przepracowanych godzin. Kandydat na asystenta wyłoniony zostanie na podstawie oceny informacji zawartych w CV (doświadczenie 80 %, inne 20 % ) oraz rozmowy kwalifikacyjnej.
Wymagania stawiane kandydatom
- Wykonawca jest osobą niekaraną (Wymagamy dostarczenia pisemnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego)
- Przekazania pisemnej informacji o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
- Wykonawca powinien być osobą posiadającą dobry stan zdrowia pozwalającym na świadczenie usługi
- Powinien cechować się dyspozycyjnością, komunikatywnością, odpowiedzialnością, punktualnością, dyskrecją i spostrzegawczością,
- Posiadać predyspozycje oraz umiejętnościami w odniesieniu do charakteru udzielanego wsparcia
- Posiadać doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnościami,
- Wykonawca powinien znać topografię Uczelni oraz organizację studiów na UWM
w Olsztynie, - Wykonawca winien zachować poufność oraz działać zgodnie Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (Rozporządzenie 679/2016/UE z dnia 27 kwietnia 2016 r. zwane dalej RODO).
- Wykonawcę obowiązują wewnętrzne regulacje prawne Zasady udzielania studentom
z niepełnosprawnościami wsparcia asystenta w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, zamieszczone w Zarządzeniu Rektora Nr 26/2017 z dnia 27 marca 2017 r. - Do obowiązku wykonawcy należy sporządzanie miesięcznych kart czasu pracy według określonego wzoru. Do czasu pracy nie wlicza się czasu potrzebnego na sporządzenie miesięcznych kart czasu pracy.
Informacje o formalnościach, jakie zostaną dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
- Zamawiający podpisze umowę zlecenie z Wykonawcą, który przedłoży ofertę najkorzystniejszą z punktu widzenia kryterium punktowego przyjętego w zapytaniu.
- Przedstawi pisemną informację z Krajowego Rejestru Karalności.
- Przedstawi pisemną informację o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców na Tle Seksualnym.
- Termin rozmowy kwalifikacyjnej zostanie wyznaczony niezwłocznie po złożeniu oferty. Zamawiający zawiadomi kandydata na asystenta o wyznaczonej godzinie rozmowy.
- Zamawiający zawiadomi asystenta, którego oferta została wybrana oraz poinformuje o planowanym terminie i miejscu podpisania umowy drogą elektroniczną.
Miejsce świadczenia usługi: Uniwersytet Warmińsko – Mazurski w Olsztynie
Termin nadesłania ofert:
I tura do 20.09.2024 roku do godziny 11:00, na adres dorota.opolska@uwm.edu.pl lub osobiście – Biblioteka Uniwersytecka, ul. Oczapowskiego 12b, pokój 106/S2, I piętro. Po upływie tego terminu oferty nie będą brane pod uwagę.
Planowane są kolejne tury zatrudniania asystentów w miarę potrzeb:
II tura do 27.09.2024 r. do godziny 11.00,
III tura do 04.10.2024 r. do godziny 11.00,
IV tura do 11.10.2024 r. do godziny 11.00,
V tura do 18.10.2024 r. do godziny 11.00,
VI tura do 25.10.2024 r. do godziny 11.00.