Zapytanie ofertowe Asystent dydaktyczny

Zwracamy się z prośbą o przedstawienie oferty pracy na świadczenie usług asysty dydaktycznej/wspomagającej dla studentów, doktorantów oraz pracowników prowadzących działalność naukową w UWM w Olsztynie, będących osobami z niepełnosprawnością w okresie od 01.01.2026 r.  do 31.12.2026 r.

Zakłada się wyliczenie kosztów całości zamówienia przy założeniu maksymalnej kwoty wynagrodzenia za godzinę pracy nie przekraczającą 35 zł brutto. Średnia miesięczna liczba godzin realizacji wynosi od 10 do 60 godzin.

Usługa wsparcia asystenta dla jednego studenta z niepełnosprawnością przewidziana jest na okres od stycznia do czerwca 2026 roku. Istnieje możliwość przedłużenia współpracy w okresie październik-grudzień 2026 r, pod warunkiem ponownego złożenia wymaganej dokumentacji oraz pozytywnej oceny dotychczasowej współpracy oraz rekomendacji osoby wspieranej.

Zakres i warunki realizacji usługi:

Usługa obejmuje określoną miesięczną liczbę godzin, rodzaj i miejsce wsparcia oraz uszczegółowiony zakres wsparcia osoby z danym rodzajem niepełnosprawności, np.

  1. pomoc w przemieszczaniu się po budynku wydziału, pomiędzy kondygnacjami, przemieszczanie się pomiędzy obiektami wydziałowymi i uczelnianymi rozproszonymi po terenie kampusu tam i z powrotem zgodnie z planem zajęć. Pomoc w transporcie rzeczy osobistych, książek, materiałów itp. (osoby niewidome, mające trudności w chodzeniu, poruszające się przy pomocy sprzętów specjalistycznych, np.  laska, kule, wózki inwalidzkie różnego typu np. aktywny, sportowy lub elektryczny),
  2. dostosowaniu materiałów dydaktycznych do indywidualnych potrzeb studentów z niepełnosprawnością, np. nagrywanie treści notatek na dyktafon, czytanie na głos, druk powiększony, redakcja i korekta tekstu,
  3. opisywanie treści wizualnych prezentowanych podczas zajęć w przypadku, gdy ze względu na rodzaj niepełnosprawności treści w formie przekazywanej przez prowadzącego są niedostępne studentowi,
  4. pomoc studentowi z niepełnosprawnością podczas korzystania z zasobów bibliotecznych (wypożyczanie książek, czytanie, kserowanie),
  5. zapoznanie studenta z organizacją przestrzenną miejsc, w których student realizuje zajęcia, (orientacja przestrzenna UWM),
  6. asysta podczas wykonywania czynności administracyjnych związanych z procesem kształcenia (np. wizyty w dziekanacie rektoracie, kontakt z wydziałowym opiekunem osób z niepełnosprawnościami itp.),
  7. współpraca z wykładowcami w trakcie nauki, zaliczeń i podczas sesji, jeśli występują trudności lub bariery w komunikacji studenta z otoczeniem społecznym polegające na braku zrozumienia lub zniekształcenia obrazu i problemem właściwej interpretacji,
  8. wsparcie w realizacji obowiązków wynikających z toku studiów, praktyk, wizyt studyjnych,
  9. pomoc w organizacji ewentualnych zajęć zdalnych,
  10. wykonywanie innych czynności zgłaszanych przez studenta, niezbędnych do procesu kształcenia.
  11. Rodzaj świadczonego wsparcia zależy od indywidualnych potrzeb każdego studenta składającego wniosek o pomoc asystenta dydaktycznego/wspierającego. Liczba godzin przyznanego wsparcia studentowi z niepełnosprawnością uzależniona jest od rodzaju i stopnia niepełnosprawności oraz ustalonych limitów godzin usługi asystenta dydaktycznego (minimalnie 10 godzin, maksymalnie 60 godzin usługi). W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość dodatkowego przyznania godzin i wydłużenia czasu pracy asystenta. Dodatkowy czas zostanie przyznany wyłącznie na indywidualny wniosek studenta ubiegającego się o wsparcie (jeżeli BON posiada środki finansowe).

Godziny pracy asystenta nie są stałe. Zależą od planu zajęć studenta z niepełnosprawnościami oraz trybu studiów. Możliwa praca w godzinach popołudniowych lub wieczornych jak również z bieżących potrzeb zgłaszanych ze strony studentów z niepełnosprawnością. Jeden asystent może wspierać maksymalnie trzech studentów.

Zakres wsparcia asystenta dotyczy wyłącznie czynności dydaktycznych oraz działań ściśle związanych z programem studiów. Inne rodzaje wsparcia nie będą brane pod uwagę przy obliczaniu łącznej liczby godzin pracy asystenta;

Warunki zatrudnienia:

Umowa zlecenie, zamawiający zapłaci za faktycznie zrealizowane na rzecz studenta usługi. Okres pracy rozliczany będzie na podstawie ewidencji przepracowanych godzin wskazanych przy rozliczeniu miesięcznym.

Wybór kandydata nastąpi na podstawie oceny informacji zawartych w CV (doświadczenie 80 %, inne 20 %) oraz rozmowie kwalifikacyjnej.

Wymagania wobec kandydatów

  1. CV kandydata z opisanym doświadczeniem pracy na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz formularz zgłoszeniowy Zainteresowanie pełnieniem funkcji asystenta, dostępnym na   stronie https://bon.uwm.edu.pl/o-nas/druki-do-pobrania/
  2. Niekaralność – dostarczenie pisemnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego dla osób, które ubiegają się o zatrudnienie w charakterze asystenta po raz pierwszy.
  3. Informacji o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.
  4. Oświadczenie o dobrym stanie zdrowia oraz kondycji fizycznej i psychicznej pozwalające na świadczenie usługi, szczególnie jeśli wspiera osoby poruszające się na wózku (na podstawie oświadczenia zleceniobiorcy).
  5. Dyspozycyjność, komunikatywność, odpowiedzialność, punktualność, dyskrecja i spostrzegawczość.
  6. Predyspozycje i umiejętności niezbędne w pracy asystenta.
  7. Doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnościami,
  8. Mile widziana znajomość topografii UWM oraz specyfiki organizacji studiów.
  9. Zobowiązania do działania zgodnie z RODO (Rozporządzenie 679/2016/UE z dnia 27 kwietnia 2016 r.).
  10. Przestrzeganie zasad określonych w Zarządzeniu Rektora nr 26/2027 r.  Zasady udzielania studentom
    z niepełnosprawnościami wsparcia asystenta w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie
    .
  11. Terminowe sporządzanie miesięcznych kart czasu pracy według określonego wzoru. Do czasu pracy nie wlicza się czasu potrzebnego na sporządzenie miesięcznych kart czasu pracy.

 Informacje o formalnościach, jakie zostaną dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy zlecenia

  1. Zamawiający podpisze umowę zlecenie z Wykonawcą, który przedłoży ofertę najkorzystniejszą z punktu widzenia kryterium punktowego przyjętego w zapytaniu oraz spełni wszystkie wymogi formalne związane z dokumentacją.
  2. Termin rozmowy kwalifikacyjnej zostanie wyznaczony po złożeniu oferty. Zamawiający zawiadomi kandydata o wyznaczonej godzinie, dacie i miejscu rozmowy.
  3. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana otrzyma informację o terminie i miejscu podpisania umowy.

Miejsce świadczenia usługi: Uniwersytet Warmińsko –Mazurski w Olsztynie

Terminy nadsyłania ofert:

I tura do 12 XII 2025 r. do godziny 11:00,

 II tura do 19 XII 2025 r. do godziny 11.00,

 III tura do 05 I 2026 r. do godziny 11.00,

IV tura do 9 I 2026 r. do godziny 11.00,

 V tura 16 I 2026 r. do godziny 11.00,

VI tura do 23 I 2026 r. do godziny 11.00.  

Oferty należy przesyłać na adres: dorota.opolska@uwm.edu.pl lub składać osobiście w:

Biblioteka Uniwersytecka, ul. Oczapowskiego 12b, pokój 106/S2 I piętro. Po upływie tego terminu oferty nie będą rozpatrywane.